İş Kazalarında Yapılması Gerek İdari İşlemler

1) Kaza – Sağlık Olayları Acil Durum Planına göre hareket edilir, 2) İş kazasına uğrayan personel derhal gerekli sağlık yardımları yapılır. 3) İşyeri kaza raporu düzenlenir. Mümkün ise olay yeri fotoğrafları alınır. 4) Şahitlerin ve kazazedenin ifadesi alınır. İfade alımında personelin ilk amirinin olmasına özen gösterilmelidir. 5) Kaza jandarma veya polise derhal bildirilir. 6) Bildirim; a) İş kazalarını kazadan sonraki üç iş günü içinde. b) Sağlık hizmeti sunucuları veya işyeri hekimi tarafından kendisine bildirilen meslek hastalıklarını, öğrendiği tarihten itibaren üç iş günü içinde. 7) Kaza ile ilgili bir dosya hazırlanır. Evraklar burada muhafaza edilir. - İşçinin sigortalı işe giriş bildirgesi - İşe giriş sağlık raporu - Yüksekte çalışanlar için yüksekte çalışabilir onayı olmalı vb… - İş Sözleşmesi - Alınan Eğitimlerin belgesi - Kişisel koruyucu zimmet formları - Risk analiz tablosu - Kişiye veya firma yetkilisine yapılan uyarı yazıları (kaza ile ilgili) - Kaza ile ilgili İSG Kurul tutanakları, - Kazazedeye tebliğ edilmiş olan Görev Tanımları, - Kazazedeye tebliğ edilmiş olan İş Güvenliği ve diğer çalışma talimatları, - Ustalık ve/veya yeterlik belgeleri (operatör, kazan, elektrik, şoför vb.) - Kaza-Olay Araştırma Raporu

M. Cihad YILDIRIM

Copyright © 2024 | Vatan İş Sağlığı ve Güvenliği | Tüm hakları saklıdır. | Design By Cogen® Teknoloji | www.cogen.com.tr, Ankara Web Tasarım